#5 News On MyPapan, January 2011

James Hardy sekarang ini telah ride untuk RVCA. Untuk melihat video footage beliau klik di RVCA
Sam Perales sekarang ini menjadi riders untuk GOODS skateboard. Goods skateboard adalah sebuah brand yang menghasilkan pelbagai design yang ke arah royal & retro. Unuk maklumat lanjut visit Goods Skateboard.


Setelah lama menjadi rider untuk Zero, Chris Cole sekarang ini telah menjadi Partners dan juga Shareholder di dalam company Zero. Chris Cole adalah salah seorang icon dalam dunia skateboarding. Setelah pengunguman beliau telah menjadi rider untuk DC, sekarang ini menjadi Jamie Thomas di dalam Zero pula. Zero akan release video terbaru mereka iaitu Cold War pada tahun ini. Untuk membaca dengan lebih teliti sila klik di Zero Skaterboard.
Pada kali ini Selaju Online Interview telah menginterview seorang skater yang masih muda lagi iaitu Adam Faisal. Adam ni kalau dilihat dari sudut luaran memang nampak low profile ja, tapi bila dia dah pijak skate. Pergh! memang terbaik.Aku pernah tengok Kalau dia main trick technical lagi smart. Kalau main Game Of Skate dengan dia, memang payah la nak menang. Untuk ikuti temubual bersamanya sila klik di Selaju Online Interview.

Anthony Schultz sekarang ini telah menyertai team Theeve Trucks. Beliau bersama-sama dengan Tony Hawk, Matt Mumford, Johnny Layton, Garrett Hill, Dan Murphy, Gareth Stehr, Ben Raybourn, Darrell Stanton, Jake Dumcombe, dan Andrew Cannon. Untuk visit websitenya, klik pada Theeve Titanium Truck Co.



( Sumber daripada Theeve Trucks )
Transworld Skateboarding menulis di dalam post terbaru mereka di internet mengenai Sean Sheffey menyertai team Blind skateboard bersama-sama dengan Ronnie Creager, James Craig, Jake Brown, Danny Cerezini, jake Duncombe, Morgan Smith, Rob Lorifice, Filipe Ortiz dan Kevin Romar. Untuk maklumat lanjut klik pada Blind Skateboard.

( Sumber daripada Transworld Skaterboard )
Dallas Rockvam sekarang ini telah menysertai team Antiz Skateboards. Untuk maklumat lanjut sila klik pada Antiz Skateboard.

( Sumber Transworld Skateboard )
Game of Skate yang baru sahaja berlalu bertempat di Bukit Jalil bersempena dengan PSK 2011 pada 8 - 9 January 2011. Hadiahnya bernilai wang tunai RM 1000 berserta dengan product yang bernilai RM 1000 juga. Pemenang Game Of Skate pada kali ini ialah Mohd Fikri atau lebih dikenali dengan panggilan Usher. Usher berjaya menewaskan Adam Kepong.

( Sumber daripada Skate Malaysia )





Kevin Terpening
sekarang ini telah menjadi rider untuk Alien Workshop selepas Arto Saari keluar dari team Alien Workshop. Alien Workshop telah mengumumkan kemasukan Kevin pada 7 January 2011 yang lalu. Untuk maklumat lanjut sila klik pada Alien Workshop
.

( Sumber daripada Transworld Skateboarding )
Baru-baru The Girl Skateboard Company telah mengadakan party bersempena dengan kali ke 9 mereka mengadakan Open House. Seperti tahun-tahun yang lalu, Girl akan mengadakan Competition kepada peserta-peserta yang dijemput daripada pelbagai skatehsop. Untuk melihat gambar 9th Annual Open House klik di sini atau Transworld Skateboarding

( Sumber daripada Crailtap )

Setelah berita mengejut mengenai Rodrigo TX keluar daripada Flip Skateboard, KAYO tv telah mengumumkan RODRIGO TX telah menyertai team DGK. Untuk
maklumat lanjut klik di KAYO TV atau DGK

( Sumber daripada KAYO tv )

Comp Malacca Action Game Society ( MAGS ) 2011 Challenge yang berlangsung pada 31 December 2010 bertempat di Malacca Mall X-Games Park:
No.1 - Haadi Zaharin ( Joey )
No.2 - Hapis Duyung
No.3 - Amjat Kajang
No.4 - Umar Usman

( Sumber daripada Malacca Skate Scene )

Selepas Rodrigo TX keluar daripada Flip, Flip telah mengumumkan kemasukan rider terbaru mereka iaitu Arto Saari. Sebelum menjadi rider untuk Flip, Arto adalah rider untuk Alien Workshop.

( Sumber daripada The Skateboard Mag & Flip Skateboard )


Game Of Skate yang telah diadakan di The Jungle Skatepark Kota Kinabalu telah berlalu pada 1.1.2011.Result comp :
Winner : Dennis
2nd runner up : Nadzim
3rd runner up : Imbie


( Sumber daripada The Jungle Skatepark Facebook )


Grind Baru 2 Competition
yang telah diadakan di Section 13 Shah Alam, Selangor, Malaysia pada 1.1 2011 telah dimenangi oleh

1) Nizam Lee: fs smith grind flip out

2) Aidil Banting: fs 5.0 grind flip out
3) Fadhil Shah Alam: 50-50 grind big spin out


( Sumber daripada blog Aidil Banting )

Pada 30 December 2010, Fli
p Skateboard telah mengumumkan pengunduran Rodrigo TX daripada team Flip. Setelah lama bernaung di bawah sponsor Flip, pelbagai perkara telah dilakukan bersama-sama rakan seperjuangnya di dalam Flip seperti Ali Boulala, Geoff Rowley, Tom Penny dan lain-lain lagi. Flip mengucapkan semoga maju jaya di masa hadapan.
Untuk maklumat lanjut sila klik di Flip Skateboard & Transworld Skateboard Mag
Untuk issue Happy New Year 2011 iaitu issue ke-15, Selaju Online Interview telah menemuramah seorang lagi skater dari negeri Sabah iaitu Suhaimi KK. Pada bulan lepas Selaju Online Interview telah menemuramah Linx KK. Untuk membaca interview ini sila klik di Selaju Online Interview

No comments: