End Seven Nine Skate Shop, Larkin Sentral, Johor Bahru, Malaysia

Sudah lama aku tidak menulis tentang skateshop dalam blog MyPapan ni, jadi untuk kali ini aku nak bercerita tentang sebuah skateshop yang terletak di selatan Tanah Melayu ( Malaysia ) iaitu di negeri Johor Darul Takzim. Bagaimana aku boleh sampai ke sini? Sedangkan rumah aku di utara tanah air? Aku ke Johor kerana menziarahi saudara aku yang tinggal di Skudai. Jadi, alang-alang menyeluk pekasam, terus la aku jalan-jalan sambil main skateboard di sini. Kena gaya pula masa first day aku main di Danga Bay, deck aku pula patah. Tak ada pilihan lain sebab aku berada di Johor 2 minggu, kena la cari deck baru. Sebab tu la aku boleh review skateshop ni.
Skateshop yang aku cerita tadi ialah End Seven Nine ( E79 ). Ia di miliki oleh saudara Mohd Najib B Othman atau lebih dikenali dengan panggilan Ajib. Seorang pro skater di Johor yang telah bermain skateboard semenjak tahun 1995. Cuba bilang dah berapa tahun dia main? Kalau anda semua masih ingat lagi, Ajib pernah di-interview di dalam Revolution Skateboarding Mag pada issue #65 tahun 2006. Skateshop ni terletak di Larkin Sentral. Kalau susah-susah sangat nak cari skateshop ni, tengok signboard jalan raya yang menuju ke arah Stesen Bas Awam Larkin. Bangunan Larkin Sentral ni kiranya bersebelahan dengan Stesen Bas Awam tu.

( Mr.Ajib Sedang memasang griptape pada deck aku )

( Pembantu Mr. Ajib sedang membuka truck dari deck lama aku )

Barang-barang yang terdapat dalam skateshop seperti di skateshop yang lain juga, keistimewaan skateshop ini ialah brand yang susah di cari ( rare ) terdapat di skateshop ni. Contohnya brand Thrasher Mag, Enjoi, Vox, Supra, Tech Deck, Element dan ada lagi yang aku dah terlupa.

( T-shirt yang exclusive seperti brand E79 sendiri juga terdapat dalam pelbagai design, ruginya aku terlupa nak beli sebagai kenang-kenangan sebab terlampau fikir tentang deck )

( Pelbagai jenis kasut yang mudah di perolehi dengan harga yang berpatutuan )
( Kepelbagaian Trucks, Bearings, Riser pad, Wheels, Boltnuts yang membuat kepala menjadi serabut untuk memilih )
( kepada peminat Tech Deck kalau tengok di skateshop ni pasti rasa geram, kalau boleh macam nak beli semua ja )


Untuk memudahkan anda semua pergi ke skateshop ini, salin address ni

No.1 & WZ120, Larkin Sentral, Jalan Garuda,
80350 Johor Bahru, Johor,
Malaysia

Kalau nak mudah lagi clik pada
Ajib
di laman Facebook beliau.
nak lagi mudah call terus
012-738 5025