End Seven Nine Skate Shop, Larkin Sentral, Johor Bahru, Malaysia

Sudah lama aku tidak menulis tentang skateshop dalam blog MyPapan ni, jadi untuk kali ini aku nak bercerita tentang sebuah skateshop yang terletak di selatan Tanah Melayu ( Malaysia ) iaitu di negeri Johor Darul Takzim. Bagaimana aku boleh sampai ke sini? Sedangkan rumah aku di utara tanah air? Aku ke Johor kerana menziarahi saudara aku yang tinggal di Skudai. Jadi, alang-alang menyeluk pekasam, terus la aku jalan-jalan sambil main skateboard di sini. Kena gaya pula masa first day aku main di Danga Bay, deck aku pula patah. Tak ada pilihan lain sebab aku berada di Johor 2 minggu, kena la cari deck baru. Sebab tu la aku boleh review skateshop ni.
Skateshop yang aku cerita tadi ialah End Seven Nine ( E79 ). Ia di miliki oleh saudara Mohd Najib B Othman atau lebih dikenali dengan panggilan Ajib. Seorang pro skater di Johor yang telah bermain skateboard semenjak tahun 1995. Cuba bilang dah berapa tahun dia main? Kalau anda semua masih ingat lagi, Ajib pernah di-interview di dalam Revolution Skateboarding Mag pada issue #65 tahun 2006. Skateshop ni terletak di Larkin Sentral. Kalau susah-susah sangat nak cari skateshop ni, tengok signboard jalan raya yang menuju ke arah Stesen Bas Awam Larkin. Bangunan Larkin Sentral ni kiranya bersebelahan dengan Stesen Bas Awam tu.

( Mr.Ajib Sedang memasang griptape pada deck aku )

( Pembantu Mr. Ajib sedang membuka truck dari deck lama aku )

Barang-barang yang terdapat dalam skateshop seperti di skateshop yang lain juga, keistimewaan skateshop ini ialah brand yang susah di cari ( rare ) terdapat di skateshop ni. Contohnya brand Thrasher Mag, Enjoi, Vox, Supra, Tech Deck, Element dan ada lagi yang aku dah terlupa.

( T-shirt yang exclusive seperti brand E79 sendiri juga terdapat dalam pelbagai design, ruginya aku terlupa nak beli sebagai kenang-kenangan sebab terlampau fikir tentang deck )

( Pelbagai jenis kasut yang mudah di perolehi dengan harga yang berpatutuan )
( Kepelbagaian Trucks, Bearings, Riser pad, Wheels, Boltnuts yang membuat kepala menjadi serabut untuk memilih )
( kepada peminat Tech Deck kalau tengok di skateshop ni pasti rasa geram, kalau boleh macam nak beli semua ja )


Untuk memudahkan anda semua pergi ke skateshop ini, salin address ni

No.1 & WZ120, Larkin Sentral, Jalan Garuda,
80350 Johor Bahru, Johor,
Malaysia

Kalau nak mudah lagi clik pada
Ajib
di laman Facebook beliau.
nak lagi mudah call terus
012-738 5025


41 comments:

SyedAhmadIrfan said...

SILA JAWAB URGENT

HARGA SUPRA TU BERAPA?

ORI KE TAK?

KAT JOHOR YANG TAK ORI KAT MANA?

Tony Kamal said...

tidak pasti la tentang harga kasut tu...
ori ke x pon xpasti jugak..
kalau nak kepastian tanya skater area Johor...

SyedAhmadIrfan said...

oraiit trimas

Tony Kamal said...

sama2 syed... :)

azreyy said...

skate full set ade tk? kalau ade paling murah bape erk?

Tony Kamal said...

aku ada deck full set..tp secondhand..condition masih tiptop..sebab owner dia budak main baru 1 bulan dah jual balik..Price RM 300..still boleh nego...

apa2 call aku di 012-5916246 utk keterangan lanjut..

azreyy said...

supra skytop II blue gold tuh ,..bape ye arge die?

Tony Kamal said...

aku x tahu harga barangan di kedai ajib ni, sebab aku bukan wakil penjual N79 secara online.

Rosshedee Rosni said...

assalammualaikum.Abg/bro bro sekalian,nk tanye,saye mahu buat project dolly(camera movement) so,saye perlukan tayar skateboard.Yg paling murah berape ye?Dgr cite ade jual.

Tony Kamal said...

wheel sk8 klau yg baru ada la RM 100 lebih..iut harga brand lah..

Tapi aku ada second hand wheel...aku nak tolak RM 50

FHMITZ said...

assalamualaikum...harga Tech Deck tu berape??reply please

Tony Kamal said...

harga tech deck di atas xberapa pasti la...cuba tanya sendiri N79 di Facebook mereka. :)

Tapi kalau nak fingerboard aku ada menjualnya.. :)

afi sj said...

thnks ajib, kaw da setupkn deck aq :D hehe aq lupe name deck aq tu, ape aek ? ahhaa
aq yg pakai truck phantom aritu :D

Tony Kamal said...

ajib mn nih??

Anonymous said...

Hari tu baru lepak dengan brother Ajib ni. Best, dia seorang peramah =)

suhaili samsudin said...

skate untbeginner paling murah baper.umur 12 taun

Tony Kamal said...

Please sms 012 591 6246
tony kamal untuk pertanyaan lebih lanjut mengenai barangan sk8

Anonymous said...

ader jual pennyboard tk?

Anonymous said...

Teck deck tu..ad bpe bnyk brand?

Tony Kamal said...

sila cari no phone N79 & boleh tanya soalan dengan lebih lanjut

Anonymous said...

hari raya ni ade lagi x jual skateboard?

zul said...

wheels ricta naturals saiz 52mm kebwh ade tk? price dia brape skali shipping. sy dok kelate

sham hussein said...

Skateshop ini masih ada ?

sham hussein said...

Skateshop ini masih ada ?

Tony Kamal said...

x sure masih wujud atau tidak, cuba contact no ni 012-738 5025

zulkifli93 said...

mntak tlong ajar kn ley?

zulkifli93 said...

mnta tlong ajr kn ley?

Oyien Drews said...

full set paling murah berapa ?

sky walker merinetime said...

completed skateboard paling murah berape

Tony Kamal said...

Untuk pertanyaan harga boleh berunding sendiri dengan Owner Skateshop, kami hanya membuat liputan sahaja mengenai skateshop ini.

nicm said...

Ade jual wheel and truck dia x? Agk2 brape erkk

Unknown said...

Barang2 longboard ada tak? Nak cari truck dgn wheel

Hardfitz said...

Berapa harga skateboard paling murah yang korang jual ?

Free delivery ke ?

Tony Kamal said...

berminat dengan barangan skateboard boleh contact tony kamal 60125916246 . harga boleh runding sehingga anda puas hati

Aliff said...

bro.. longboard ad jual x?

Tony Kamal said...

are leap, sila contact facebook Endsevennine utk maklumat tentang product longboard

Anonymous said...

Salam.bro skateboard paling murah berapa?full set

Tony Kamal said...

untuk membeli barang skate boleh contact tony kamal 60125916246

Unknown said...

Fingerboard paling murah berapa ringgit eh? Reply pleasee

Anonymous said...

Hi, skate shop lagi ada kat Larkin Sentral? Ataupun sudah pindah ni?

Finch said...

Hi, skate shop lagi ada kat Larkin Sentral? Ataupun sudah pindah ni?