Chocolate - The Hot Chocolate Tour


Kali ni aku nak review sebuah skate film yang bertajuk The Hot Chocolate Tour. Film keluaran Girls Film & Chocolate Cinema pada tahun 2004 ni adalah sebuah dokumentari tentang tour team Chocolate ke wilayah seperti San Francisco, Reno, Denver, Iowa City, Minneapolis, Milwaukee, Chicago, Pittsfield, Boston, Warcester, Raleigh, Nashville, Talsa & Salt Lake City.

Film arahan Spike Jonze, Ty Evans & Cory Weincheque dan di edit oleh Ty Evans sendiri menampilkan Chico Brenes, Daniel Castillo, Gino Iannucci, Justin Eldridge, Kenny Anderson, Marc Johnson, Richard Mulder, Chris Roberts, Mike York & Scott Johnston.

Durasi fil ini adalah 53 minit 25 saat. Film yang agak panjang untuk di tonton tapi memang best sebab dalam film ni tunjuk semua ragam skaters2 yang follow tour ni macam Marc Johnson yang gila menari sambil dengar lagu dari radio dia. Senang cakap tak jemu bila tengok video ni sambil makan kuaci. Film ni diselang-seli dengan interview dari skaters yang follow tour ni dan trick2 yang diambil.

Aku bagi 7* dari 10* untuk film ni.

No comments: