Hye Semua

Hari ni agak borink la skit sebab tak da aktiviti sangat, so lepak kat rumah la. Surf internet ni & update blog aku. Hari khamis yang lalu, deck Bob a.k.a Badang dah patah so Badang petang kemarin just lepak ja la & tengok kami men ledge curam di skatepark. Yang lawaknya dia buat trick Fakie Heelflip ja pon yang sampai nak patah tail.

Kemarin ledge curam dekat Taman Jublee Pak Dan dah mengland trick Boardslide kemarin, aku tak land lagi. Laju sangat & tak pandai nak bagi balance bila nak land, tapi nanti land la apa-apa trick kat ledge tu.

Kalau nak diikutkan plan aku hari ni ialah nak follow Apit Drift ke Kuala Lumpur untuk hantar kereta mak dia ke sana, tapi mak dia dah sakit & dimasukkan ke Kedah Medical Centre. So, tak dapat la ke sana. Dalam plan yang sebetoinya la kan, aku, Badang(BOB) & Apit yang nak pi sana sebab kami nak beli barang-barang skate. Deck aku pun dah crack, Bob lagi la dah memang tak dak 1 pun.

Petang ni maybe aku akan ke City Plaza kot untuk chill dengan member2 skate & petang skate kat Taman Jublee. So, da....

13 comments:

Mohamad Amin said...

Deck bob patah?... Hehehhe... Beli baru pa...

Anonymous said...

abg nk tnya skit,
sya ni bru nk start main skateboard, jdi sya nk tnya abg, klau full skateboard untuk beginner punya slalunya brapa ringit?

Tony Kamal said...

kalau full skateboard iaitu wheel+bearing+nuts+riser pads+deck+griptape+truck
=RM 150 - RM 250.

ko dari negari mana & daerah mana?

Anonymous said...

sya dri jitra.
tu nk tnya klau kt icebox full skateboard ada juai ka dak?

Tony Kamal said...

dekat icebox setakat lanie aku tak penah nampak pon full skateboard..
nanti aku tanya tokey dia G tentang ni.

Anonymous said...

ok. tengs.lgi stu nk tnya,klau sya pi icebox pastu sya pilih wheel+bearing+nuts+riser pads+deck+griptape+truck pastu srh dia pasang bleh kn?

Tony Kamal said...

kalau nak suruh dia pasang sememangnya boleh la, tapi benda tu tak kan ko nak suruh orang yang pasang? xda feel la bila nak main.

Anonymous said...

haha, dh nk psang sndiri xreti,
kan sya bru nk melibatkn dri dlm scene ni.
klau nk psang truck dia mcm mna?

Tony Kamal said...

aku nak tulis dalam ni nanti berangkai punya panjang, jadi masa ko beli truck tu, ko tanya la siap2 kat brader yang ada dalam kedai tu.

Anonymous said...

ok. tq so much for the advice.
xsngka ada jgk skater otai yg xberlgak.
slalu ada yg aku tnya, depa xbgi jwpn pon.
again,
tq million times.

Tony Kamal said...

aku bukan otai sbb tu aku xblagak, aku just tolong ko sebab ko follow blog aku n baru nak blajaq main.

am\ said...

riser pads tu apa kegunaan dia dan saiz apa yg selalu org pkai??

Tony Kamal said...

kegunaan riser pads ialah untuk mengurangkan hentakkan pd deck hg..Senang cakap xmau bg deck senang crack di area truck..
ada org xska pakai riser pads sbb rasa skate tu tinggi...
tp bg aku pakai lebih bagus utk mengelak apa2 kemalangan pd deck hg...