#2 News On MyPapan, October 2010

Menurut website Transworld Skateboarding, Shawn Hale telah dimasukkan ke dalam team Vox. Selain ride untuk VOX footwear, Shawn Hale juga di sponsor oleh Birdhouse, Active, Ergo, Independent Truck dan Krochet Kids.

Pada 1
6 October 2010 telah berlangsungnya Pertandingan Sukan Lasak di Putrajaya Challenge Park. Bagi kategori
Best Trick
  1. Man Extra
  2. Syahrir Puchong
  3. Azreen Penang

Menurut laman web
SkateMalaysia, pemenang tempat 1st & 2nd dalam competition Malaysia Extreme Sports Championship di Skatepark Mont Kiara pada 2 - 3 October 2010 yang lalu akan beraksi di dalam Asian Extreme Sports Championship di Taiwan. Competition ini akan belangsung pada 2 - 5 December 2010. Semoga berjaya kepada peserta dari Malaysia. Untuk maklumat lanjut visit page Asian Extreme Sports Championship di Facebook.

Nick Trapasso kini ride untuk Neff Headwear. Neff Headwear adalah sebuah brand yang yang menjual barangan sepert beanies, cap & headbands.



Menurut website
Habitat Skateboard, Mark Sucio kini ride untuk Habitat Skateboard dan footwear.


Mohamad Amin bin Samsudin
atau lebih dikenali oleh semua skater dengan nama Chocolate akan membuka sebuah studio seni beliau sendiri di Alor Star pada 17 October 2010. Studio yang terletak di Taman Pandan Alor Star, Kedah ini lebih ke arah seni fotografi. Tahniah diucapkan kepada Chocolate. Untuk maklumat lanjut kunjungi laman blognya iaitu Mohamad Amin Photography

Crazeecausa
akan mengadakan special promotion iaitu dengan menjual deck Krooked+griptape+sticker pack pada kadar harga RM 99. Memang murah. Menurut SkateMalaysia, tawaran terhad ini hanya pada 16 October 2010 bertempat di Isetan, KLCC. Dan harga ini hanya diberikan kepada ahli Crazee Fan Club di Facebook sahaja.
Thrasher King Of The Road 2010 telah menutup tirainya dan seperti biasa hanya 4 team dalam rancangan ini iaitu Etnies, Converse, Circa & Nike SB. Pada tahun ini, juaranya ialah :
  1. Nike SB
  2. C1rca
  3. Converse
  4. Etnies

Baru-baru ini telah berlangsungnya comp di University Tun Hussain Onn Malaysia ( UTHM ) pada 9 October 2010. Ia bersempena dengan minggu konvokesyen dan comp ini berlangsung hanya satu hari sahaja dan result comp ini diambil daripada Skate Malaysia.

SKATE TEAM BATTLE
1st - Usher + Firdaus Putra + Hanif
2nd - Joey + Riz + Acit
3rd - Nuar + Wan Extra + Midi

Game Of Skate
1st - Fuad, 2nd - Usher

Best Trick Gap
Fuad - Kickflip melon over gap


Toy Machine telah mengumumkan world premier show skate film terbaru mereka iaitu Brain Wash.
eS Skateboarding mengumumkan kemasukan Kevin Terpening ke dalam barisan team mereka pada tahun ini. Pengumuman yang dibuat melalui laman Facebook & Twitter. Maklumat lanjut dalam eS Skateboarding

Element Skateboard telah mengumumkan Mark Appleyard telah menyertai team Pro di dalam Elemant. Persoalan telah terjawab selepas Element merahsiakan detail pro rider mereka yang terbaru. Untuk maklumat lanjut klik di Element Skateboard.





Menurut laman web
Crossfire, Element Skateboard telah menyenaraikan Boo Johnson ke dalam Am mereka.







Laman Facebook
Skate Timor telah mengumumkan design t-shirt terbaru mereka dan nilai harga masih menjadi tanda tanya. Adakah t-shirt ini special edition & ianya keluaranya adalah terhad?

BLVD Skateboard pernah mengeluarkan contest di mana peserta perlu meneka siapakah rider terbaru BLVD skateboard. Sekarang, persoalan itu telah terjawab dimana BLVD telah mengumumkan kemasukan Danny Supa di dalam team mereka. Danny Supa bersama-sama dengan Danny Montoya, Rob Gonzalez, Jose Pereyra & Nate Fantasia. untuk menyaksikan video terbaru Danny Supa klik di BLVD Skateboard.

Habitat Skateboard telah mengumumkan tayangan perdana film terbaru mereka iaitu Origin yang dibintangi oleh Danny Garcia, Silas Baxter-Neal, Stefan Janoski, Tim O'Connor, Kerry Getz, Fred Gall, Daryl Angel & Guru Khalsa. Ini adalah film ke-3 mereka dan DVD & juga iTunes dijadualkan akan keluaran pada 18 October 2010. Kepada peminat brand Habitat, tunggu kemunculan Origin di skateshop berhampiran anda.

Aku terbaca dari web
Skate Malaysia, JA Chicken telah menerima sponsor dari Rockett Clothing USA. Untuk melihat clothing hasil jenama ini click pada proMERCH
Terrorkota akan mengadakan open house yang diberi nama Hot-Dogs pada 16 October 2010 bertempat di Teluk Ayer, Singapore. Untuk maklumat lanjut mengenai open house ini boleh la kunjungi laman web Terrorkota..

Fairuzal dari team Triangle sekarang ini telah ride untuk Crazeecausa. Untuk berita lanjut bolehlah layari laman web rasmi Triangleskate.



Ikuti interview oleh
Man Extra di dalam laman blognya iaitu Man Extra. Kali ini Man telah meng-interview Zakaria Kia Ruslan. Ikuti interviewnya secara video di laman blog tersebut.




Selaju Online Intervie
w pula kali ini telah meng-interview seorang skate yang bernama E'G Banting. Selaju Online Interview yang di miliki oleh Aidil Banting banyak memperkenalkan wajah-wajah baru yang berkelayakan dalam arena skateboarding. Untuk membaca hasil interview tersebut layari Selaju Online Interview.

1 comment:

Anonymous said...

wah dah ada news pulak.