Meja Aku

Sekarang aku nak cerita tentang satu tempat yang paling favorite dalam rumah aku. Ni la tempat aku selama aku membuang masa di rumah ni dan tempat ni ada dalam bilik aku. Dengan bernafaskan internet dari streamyx tidak la borink sangat masa terluang aku. Aku ni jenis yang tak suka main game online or tak online, jadi surf internet la yang aku selalu buat. Jadi dengan adanya dua teknologi ini tidak lah borink hidup aku.
First sekali ialah laptop aku iaitu model COMPAQ Presario V3000. Laptop ni dah ada dalam dakapan aku selama 2 tahun. Selama 2 tahun la aku guna untuk study, hobi dan kerja aku. Dah merata ceruk dalam Malaysia aku pi mesti ada laptop ni kecualilah aku pi camping dalam hutan. Bukan apa, senang aku nak transfer gambar ka lagu ka atau something yang aku nak la. Contohnya travel aku dengan member aku ke Pulau Langkawi dulu, dengan adanya laptop ni camera dah tak perlu nak risau sebab memory card dah nak penuh or terdelete. Aku boleh la simpan semua dalam laptop ni untuk sementara waktu. Siang tangkap malam transfer. Dengan laptop ni jugak la aku boleh tengok-tengok or edit picture semasa dalam feri. So, tak membuang masa la dalam feri tu.

Desktop yang di tepi laptop aku ni ada kegunaan jugak, desktop ni tempat untuk aku download movie, lagu, atau simpan document or data yang besar. lagi pun benda ni lebih tahan kuasanya dari laptop, so tak kesah nak open berapa lama pun. Desktop ni juga tempat untukaku rilex-rilex dengar lagu or menonton movie yang aku download tadi.

Rancangan jangka panjang aku ingat nak beli projecter. Lagi best kalau nak tengok movie, nampak BESAR punya gambar.

2 comments:

Qusairy Chantruisse AsSaidi said...

haha...baek punya plan...pas ni aku dh xyah p cinema nk tgk muvi lagi...nk pinjam projecter ang jea la...jimat kos...hihi

Tony Kamal said...

ni yg membuatkan plan aku xjd...
kes mcm ni lah....hgahahahhaa